Generel

Fantasy Forts vilkår og betingelser

Indholdsfortegnelsen:

Artikel 1 – Definitioner
Artikel 2 – Iværksætterens identitet
Artikel 3 – Anvendelse
Artikel 4 – Tilbuddet
Artikel 5 – Aftalen
Artikel 6 – Fortrydelsesret
Artikel 7 – Omkostninger i tilfælde af tilbagetrækning
Artikel 9 – Prisen
Artikel 10 – Overensstemmelse og garanti
Artikel 11 – Levering og eksekvering
Artikel 13 – Betaling
Artikel 14 – Klageordning
Artikel 15 – Tvister
Artikel 16 – Supplerende eller nedsættende bestemmelser

Artikel 1 – Definitioner

For så brug af disse betingelser:

  1. Tid tilat tænke: den frist, inden for hvilken forbrugeren kan nyde godt af sin fortrydelsesret;
  2. »Forbruger«:den fysiske person, der ikke handler som erhvervsvirksomhed og indgår en fjernkontrakt med entreprenøren
  3. Dag: kalenderdag;
  4. Bæredygtigt datamedie: enhver anvendelse, der gør det muligt for forbrugeren eller iværksætteren at lagre oplysninger, der er adresseret til ham personligt, på en måde, der muliggør fremtidig konsultation og uændret gengivelse af de lagrede oplysninger.
  5. »fortrydelsesret«:forbrugerens mulighed for at fravælge fjernsalgsaftalen inden for fortrydelsesfrist
  6. Modelformular: den modelformular for tilbagetrækning, der stilles til rådighed for iværksætteren, som en forbruger kan udfylde, hvis han ønsker at gøre brug af sin fortrydelsesret.
  7. Entrepreneur: den fysiske eller juridiske person, der tilbyder produkter og/eller tjenester til forbrugerne på afstand;
  8. »fjernkontrakt«:en aftale, hvorved en eller flere fjernkommunikationsteknikker inden for rammerne af et system for fjernsalg af produkter og/eller tjenesteydelser, der organiseres af operatøren, kun anvendes, indtil kontrakten er indgået
  9. Teknologi til fjernkommunikation:betyder, at der kan bruges til at indgå en aftale, uden at forbrugeren og iværksætteren mødes samtidig i samme rum.
  10. Vilkår og betingelser: iværksætterens aktuelle vilkår og betingelser.

Artikel 2 – Iværksætterens identitet

Moon Idéer
Kolkweg 20
7396 AH Terwolde

Åbningstider for kundeservice
Arbejdsdage 12:00 – 20:00
Lørdag: 10:00 – 16:00

Telefonnummer: 085 808 8102
E-mail-adresse: mail@fantasy-forts.com
KvK-nummer: 53475216
Momsregistreringsnummer: NL001663327B43

Artikel 3 – Anvendelse

  1. Disse vilkår og betingelser gælder for hvert tilbud fra iværksætteren og for enhver afstandsaftale og ordrer mellem iværksætter og forbruger.
  2. Inden fjernsalgsaftalen indgås, skal teksten til disse vilkår og betingelser stilles til rådighed for forbrugeren. Hvis dette ikke med rimelighed er muligt, inden fjernsalgsaftalen indgås, vil det blive oplyst, at de generelle betingelser kan identificeres for den erhvervsdrivende, og at de vil blive sendt gratis så hurtigt som muligt på forbrugerens anmodning.
  3. Uanset stk. 1 og inden fjernsalgsaftalen indgås, kan teksten til disse generelle betingelser stilles til rådighed for forbrugeren ad elektronisk vej på en sådan måde, at forbrugeren kan lagre den på en enkel måde på et varigt datamedium. Hvis dette ikke med rimelighed er muligt, vil det, før fjernsalgsaftalen indgås, blive angivet, hvor de generelle vilkår og betingelser kan meddeles elektronisk, og at de på forbrugerens anmodning vil blive fremsendt gratis eller på anden måde gratis.
  4. Hvis der ud over disse generelle betingelser også gælder særlige produkt- eller tjenesteydelsesbetingelser, finder andet og tredje afsnit anvendelse af det afdæmpede, og i tilfælde af modstridende generelle vilkår og betingelser kan forbrugeren altid påberåbe sig den bestemmelse, der er mest gunstig for ham.
  5. Hvis en eller flere bestemmelser i disse vilkår og betingelser på noget tidspunkt helt eller delvist annulleres eller ødelægges, vil aftalen og disse betingelser forblive på plads for resten, og den pågældende bestemmelse vil straks blive erstattet af en bestemmelse, der så vidt muligt nærmer sig originalens anvendelsesområde.
  6. Situationer, der ikke er omfattet af disse vilkår og betingelser, bør vurderes “i overensstemmelse med ånden” i disse vilkår og betingelser.
  7. Uklarheder om forklaringen eller indholdet af en eller flere vilkår i vores vilkår og betingelser bør forklares “i ånden” af disse vilkår og betingelser.

Artikel 4 – Tilbuddet

  1. Hvis et tilbud har en begrænset gyldighedsperiode eller er underlagt betingelser, er dette udtrykkeligt angivet i tilbuddet.
  2. Tilbuddet er ikke-bindende. Iværksætteren har ret til at ændre og tilpasse tilbuddet.
  3. Tilbuddet indeholder en komplet og nøjagtig beskrivelse af de produkter og/eller tjenester, der tilbydes. Beskrivelsen er tilstrækkelig detaljeret til, at forbrugeren kan foretage en korrekt vurdering af tilbuddet. Hvis iværksætteren bruger billeder, er de en sand repræsentation af de produkter og/eller tjenester, der tilbydes. Åbenlyse fejl eller åbenlyse fejl i tilbuddet binder ikke iværksætteren.
  4. Alle billeder, specifikationer detaljer i tilbuddet er vejledende og kan ikke være grunde til skader eller opsigelse af kontrakten.
  5. Billeder, der ledsager produkter er en sand repræsentation af de produkter, der tilbydes. Entrepreneur kan ikke garantere, at de viste farver nøjagtigt svarer til de virkelige farver af produkterne.
  6. Hvert tilbud indeholder sådanne oplysninger, at det er klart for forbrugeren, hvilke rettigheder og forpligtelser der er knyttet til accepten af tilbuddet. Dette vedrører
    Særlig:

    • prisen inklusive skatter
    • eventuelle forsendelsesomkostninger
    • den måde, hvorpå aftalen vil blive indgået, og hvilke foranstaltninger der er nødvendige
    • om fortrydelsesretten finder anvendelse eller ej
    • betalings-, leverings- og gennemførelsesmåde for aftalen
    • fristen for accept af tilbuddet eller den frist, inden for hvilken den erhvervsdrivende garanterer prisen
    • afstandens kommunikationshastighed, hvis omkostningerne ved at anvende teknikken til fjernkommunikation beregnes på et andet grundlag end den normale basissats for de anvendte kommunikationsmidler
    • om aftalen vil blive arkiveret efter aftalens indgåelse, og i bekræftende fald, hvordan den kan konsulteres for forbrugeren
    • den måde, hvorpå forbrugeren om ønsket kan kontrollere og inddrive den måde, hvorpå forbrugeren inden aftalens indgåelse kan kontrollere de oplysninger, han giver i henhold til aftalen
    • alle andre sprog, hvor aftalen ud over nederlandsk kan indgås
    • de adfærdskodekser, som iværksætteren har været udsat for, og den måde, hvorpå forbrugeren kan konsultere disse adfærdskodekser ad elektronisk vej.

Artikel 5 – Aftalen

  1. Aftalen indgås med forbehold af stk. 4 på det tidspunkt, hvor forbrugeren accepterer tilbuddet, og at de betingelser, der er fastsat herfor, overholdes.
  2. Hvis forbrugeren har accepteret tilbuddet ad elektronisk vej, skal operatøren straks bekræfte modtagelsen af accepten af tilbuddet ad elektronisk vej. Så længe modtagelsen af denne accept ikke er blevet bekræftet af den erhvervsdrivende, kan forbrugeren opsige aftalen.
  3. Hvis aftalen indgås elektronisk, vil iværksætteren træffe passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger for at sikre elektronisk overførsel af data og sikre et sikkert webmiljø. Hvis forbrugeren kan betale elektronisk, træffer operatøren passende sikkerhedsforanstaltninger med henblik herpå.
  4. Entreprenøren kan inden for de retlige rammer oplyse, om forbrugeren kan opfylde sine betalingsforpligtelser, samt alle de forhold og faktorer, der er vigtige for en ansvarlig aftale. Hvis den økonomiske aktør på grundlag af denne undersøgelse har god grund til ikke at indgå kontrakten, har han ret til at afvise en kendelse eller begæring eller til at knytte særlige betingelser til fuldbyrdelsen.
  5. Entreprenøren skal sende følgende oplysninger til forbrugeren i forbindelse med den vare eller tjenesteydelse, der leveres til forbrugeren, skriftligt eller på en sådan måde, at de kan lagres af forbrugeren på en tilgængelig måde på et varigt datamedium:
  6. besøgsadressen for etableringen af iværksætteren, hvor forbrugeren kan gå med klager;
  7. de betingelser og den måde, hvorpå forbrugeren kan få ret til at trække sig tilbage eller en klar meddelelse om udelukkelse af fortrydelsesretten
  8. oplysninger om garantier og eksisterende service efter købet
  9. de oplysninger, der er omhandlet i artikel 4, stk. 3, i disse betingelser, medmindre den økonomiske aktør allerede har givet forbrugeren sådanne oplysninger inden aftalens opfyldelse
  10. kravene til kontraktens ophør, hvis kontrakten har en varighed på mere end et år eller er af ubegrænset varighed.
  11. Enhver aftale indgås på betingelserne for opsættende tilgængelighed af de pågældende produkter

Artikel 6 – Fortrydelsesret

Ved levering af produkter:

  1. Ved køb af produkter har forbrugeren mulighed for at opsige aftalen uden at begrunde 14 dage. Denne fortrydelsesfrist skal finde sted dagen efter, at forbrugeren eller en repræsentant, som forbrugeren på forhånd har udpeget produktet, har modtaget produktet og videregivet til den erhvervsdrivende.
  2. I fortrydelsesperioden vil forbrugeren håndtere produktet og emballagen omhyggeligt. Han vil kun pakke produktet ud eller bruge produktet i det omfang, det er nødvendigt for at vurdere, om han ønsker at beholde produktet. Hvis han avaops sin fortrydelsesret, vil han returnere produktet til den erhvervsdrivende i overensstemmelse med de rimelige og klare instruktioner fra den erhvervsdrivende, med alt det leverede tilbehør og, hvis det med rimelighed er muligt, i den oprindelige tilstand og emballage.
  3. Hvis forbrugeren ønsker at gøre brug af sin fortrydelsesret, er han forpligtet til at gøre dette kendt for iværksætteren inden for 14 dage, efter modtagelsen af produktet. Forbrugeren skal give oplysningerne til kende ved hjælp af modelformularen. Når forbrugeren har tilkendegivet, at han ønsker at gøre brug af sin fortrydelsesret, skal kunden returnere produktet inden for 14 dage. Forbrugeren skal bevise, at de leverede varer er blevet returneret i god tid, f.eks.
  4. Hvis kunden ved udgangen af de i stk. 2 og 3 nævnte frister ikke har tilkendegivet, at han ønsker at gøre brug af sin fortrydelsesret eller ikke har returneret produktet til den erhvervsdrivende, er købet en kendsgerning.

Ved levering af tjenesteydelser:

  1. I forbindelse med levering af tjenesteydelser skal forbrugeren kunne opsige aftalen uden at begrunde aftalen i mindst 14 dage fra den dag, hvor aftalen indgås.
  2. For at gøre brug af sin fortrydelsesret vil forbrugeren tage fat på de rimelige og klare instrukser, som den erhvervsdrivende gav på tidspunktet for tilbuddet og/eller senest på leveringstidspunktet.

Artikel 7 – Omkostninger i tilfælde af tilbagetrækning

  1. Hvis forbrugeren gør brug af sin fortrydelsesret, afholdes omkostningerne ved tilbagesendelse højst.
  2. Hvis forbrugeren har betalt et beløb, tilbagebetaler den erhvervsdrivende dette beløb så hurtigt som muligt og senest 14 dage efter tilbagetrækningen. Betingelsen er, at produktet allerede er modtaget tilbage af online forhandler eller afgørende bevis for fuldstændig returnering kan indsendes. Refusion vil ske ved hjælp af den samme betalingsmetode, som forbrugeren anvender, medmindre forbrugeren udtrykkeligt giver sit samtykke til en anden betalingsmetode.
  3. I tilfælde af beskadigelse af produktet som følge af skødesløs håndtering af forbrugeren selv, er forbrugeren ansvarlig for enhver afskrivning af produktet.
  4. Forbrugeren kan ikke holdes ansvarlig for afskrivning af produktet, hvis ikke alle juridisk krævede oplysninger om fortrydelsesretten er givet af den erhvervsdrivende, skal dette ske før indgåelsen af købsaftalen.

Artikel 9 – Prisen

  1. I den gyldighedsperiode, der er angivet i tilbuddet, vil priserne på de tilbudte produkter og/eller tjenester ikke blive forhøjet, dog med forbehold af prisændringer som følge af ændringer i momssatserne.
  2. De priser, der er anført i levering af produkter eller tjenesteydelser, inkluderer moms.
  3. Alle priser er pressede – og slåfejl. Der er intet ansvar for konsekvenserne af tryk og slåfejl. I tilfælde af trykning og slåfejl er entreprenøren ikke forpligtet til at levere produktet efter den forkerte pris.

Artikel 10 – Overensstemmelse og garanti

  1. Entreprenøren skal sikre, at produkterne og/eller tjenesterne overholder kontrakten, specifikationerne i tilbuddet, de rimelige krav til soliditet og/eller anvendelighed og de lovbestemmelser og/eller statslige bestemmelser, der gælder på datoen for aftalens indgåelse. Hvis det er aftalt, iværksætteren sikrer også, at produktet er egnet til andet end normal brug.
  2. En garanti fra iværksætteren, producenten eller importøren påvirker ikke de juridiske rettigheder og krav, som forbrugeren kan gøre gældende over for den erhvervsdrivende i henhold til aftalen.
  3. Eventuelle fejl eller fejl og fejl skal indberettes skriftligt til den erhvervsdrivende inden for 2 måneder efter levering. Returneringen af produkterne skal returneres i original emballage og i ny stand.
  4. Producentens garantiperiode svarer til producentens garantiperiode. Iværksætteren er dog aldrig ansvarlig for produkternes endelige egnethed til hver enkelt anvendelse fra forbrugerens side eller for nogen rådgivning om brugen eller anvendelsen af produkterne.
  5. Garantien gælder ikke, hvis:
  • Forbrugeren har selv repareret og/eller forarbejdet de leverede produkter eller har fået dem repareret og/eller forarbejdet af tredjemand.
  • De leverede produkter har været udsat for unormale forhold eller på anden måde behandlet skødesløst eller er i strid med den erhvervsdrivendes anvisninger og/eller er blevet behandlet på emballagen
  • Uligheden er helt eller delvis et resultat af regler, som regeringen har eller vil pålægge med hensyn til arten eller kvaliteten af de anvendte materialer.

Artikel 11 – Levering og eksekvering

  1. Iværksætteren vil være yderst forsigtig, når han modtager og udfører ordrer på produkter og i vurderingen af anmodninger om tjenester.
  2. Leveringsstedet er den adresse, som forbrugeren har givet virksomheden til kende.
  3. Med forbehold af de i stk. 4 omhandlede oplysninger skal selskabet udføre godkendte ordrer med dygtigt hast, men senest 30 dage, medmindre forbrugeren har accepteret en længere leveringsperiode. Hvis leveringen er forsinket, eller hvis en ordre ikke kan udføres eller kun kan udføres delvist, vil forbrugeren modtage en meddelelse senest 30 dage efter afgivelsen af ordren. I så fald har forbrugeren ret til at opsige aftalen uden omkostninger. Forbrugeren har ikke ret til kompensation.
  4. Alle leveringstider er vejledende. Forbrugeren kan ikke udlede nogen rettigheder i henhold til sådanne frister. Overskridelse af en frist giver ikke forbrugeren ret til kompensation.
  5. I tilfælde af opløsning i henhold til stk. 3 tilbagebetaler den erhvervsdrivende det beløb, som forbrugeren har betalt, hurtigst muligt og senest 14 dage efter opløsningen.
  6. Risikoen for skader og/eller forsvinden af produkter ligger hos entreprenøren indtil leveringstidspunktet til forbrugeren eller en forududpeget og oplyst repræsentant til entreprenøren, medmindre andet udtrykkeligt er aftalt.

Artikel 13 – Betaling

  1. I det omfang andet er aftalt, skal de beløb, som forbrugeren skal betale, betales senest syv arbejdsdage efter udløbet af den fortrydelsesfrist, der er omhandlet i artikel 6, stk. 1. I tilfælde af en aftale om at levere en tjenesteydelse, er denne periode 31 efter forbrugeren har modtaget bekræftelse af aftalen.
  2. Forbrugeren har pligt til straks at indberette unøjagtigheder til den erhvervsdrivende i de angivne eller nævnte betalingsoplysninger.
  3. I tilfælde af forbrugerens misligholdelse har den erhvervsdrivende ret til med forbehold af lovmæssige begrænsninger at opkræve de rimelige omkostninger, der tidligere er oplyst forbrugeren.

Artikel 14 – Klageordning

  1. Entreprenøren har en tilstrækkeligt offentliggjort klageprocedure og behandler klagen i overensstemmelse med denne klageprocedure.
  2. Klager vedrørende kontraktens opfyldelse skal indgives til entreprenøren inden for to måneder i sin helhed og klart defineret, efter at forbrugeren har konstateret manglerne.
  3. Klager, der indgives til entreprenøren, besvares inden for 14 dage efter modtagelsesdatoen. Hvis en klage kræver en forventet længere behandlingstid, svarer den erhvervsdrivende inden for 14-dages perioden med en modtagelsesmeddelelse og en angivelse af, hvornår forbrugeren kan forvente et mere detaljeret svar.
  4. Hvis klagen ikke kan løses efter fælles overenskomst, opstår der en tvist, som er åben for tvistbilæggelse.
  5. I tilfælde af klager, bør en forbruger først henvende sig til iværksætteren. Hvis webshoppen er tilknyttet stichting WebwinkelKeur, og i tilfælde af klager, der ikke kan løses efter fælles overenskomst, bør forbrugeren henvende sig til Stichting WebwinkelKeur(webwinkelkeur.nl),som vil mægle gratis. Sørg for, at denne webbutik har et løbende medlemskab gennem https://www.webwinkelkeur.nl/ledenlijst/.

    Hvis der endnu ikke er fundet en løsning, har forbrugeren mulighed for at få sin klage behandlet af det uafhængige tvistbilæggelsesudvalg, der er udpeget af stichting WebwinkelKeur, dommen er bindende, og både iværksætter og forbruger accepterer denne bindende afgørelse. Forelæggelsen af en tvist for dette tvistudvalg er betinget af, at forbrugeren skal betale sagen til det relevante udvalg. Det er også muligt at registrere klager via den europæiske OTB-platform(http://ec.europa.eu/odr).

  6. En klage suspenderer ikke iværksætterens forpligtelser, medmindre entreprenøren skriftligt angiver andet.
  7. Hvis det er berettiget at klage af iværksætteren, vil iværksætteren udskifte eller reparere de leverede produkter gratis.

Artikel 15 – Tvister

  1. Aftaler mellem entreprenøren og forbrugeren, som disse vilkår og betingelser vedrører, er kun underlagt nederlandsk lovgivning. Også selv om forbrugeren har bopæl i udlandet.
  2. Wienerkonventionen om køb gælder ikke.

Artikel 16 – Supplerende eller nedsættende bestemmelser

Supplerende eller forskellige bestemmelser må ikke være til skade for forbrugeren og bør fastsættes skriftligt eller på en sådan måde, at de kan opbevares af forbrugeren på en tilgængelig måde på et varigt datamedium.